2/2/13

last 2 weeks

19 ABC.
20 Early start, fresh snow, one avalanche cuted by Marek, Tomek lucky
off her way... hard work through deep snow to C1.
21 Tomek resting in C1, Marek reaching C2.
22 Marek fixing 100m rope around Wielicki spur, "dinner" together in C2.
23 Tomek leading final 100m around Wielicki spur, night back in C2.
24 Stuff up. Some flying lessons by Marek so digging C2A just before icy
part.
25 Icy 100m done. Research around and digging comfortable C2B cave for
kings (double bedroom).
26 Going up. Reaching upper ice fields after sunset so digging small
snow cave (only for heads ). Wind coming in the night.
27 "funny position" in the stormy weather so digging dipper and calling
it Camp 3.
28 good weather so going up... and finding remaining of polish C3 50m
from us (so didn't climbed to far this day, but crashing lots of ice
looking for treasures :) ).
29 going down to C2B (Tomek forgot something important :) )
30 wind and snow and snow and wind so watching TV all day
31 Sat phone out of batteries (due to fucking "invalid position" in C3 -
Thuraya shit... but love when works ) so Marek going down to C2 for
charger (small solar panel with us ). ... and up... cold, windy day.
1st of February. Marek is giving up (forced too much last day, knowing
his body - no chance for fighting up (calf cramps ). Tomek staying
in C2B waiting for weather - hoping for ... ? Marek climbing down,
taking C1 with him, reaching ABC.
2nd - Marek reaching Lattabo today... Tomek still waiting for weather in
C2B at 6100m.

Tomek left yesterday with 4 meals in C2B. Around 6 meals, sweets and gas
in C3... Sat phone with him so will be updating if any news...

28 comments:

  1. Prayer for today:
    guide slowly
    do not make too big steps
    just the right size.

    ReplyDelete
  2. Po przeczytaniu relacji i wgladzie do prognozy pogody chyba domyslam sie co planujecie (chociaz trudno tu o jakis plan, everything is constantly changing). Trzymam kciuki kazdego dnia. Mam nadzieje, ze Tomek wytrzyma ta kurniawe w najblizszych dniach. Marku, czy zostawiles mu TV? Calkiem mila ta Wasza dziura C2A - juz sie pogubilem w tych oznaczeniach :).

    ReplyDelete
  3. Tomu mówił, że w norce fajnie, ciepło (!) i bezpiecznie. Myślę, że wytrzyma, nawet bez TV, gorzej że bez Marka. :) Czytam tę relację już chyba 10 raz, i jeszcze i jeszcze... trzymajcie się gorąco. za wo: just the right size of your steps... :). ściskam Was najmocniej. aNu.

    ReplyDelete
  4. No to teraz 4 dni mega zawieruchy. Trzymam kciuki za przyjemny rest w C2B!

    ReplyDelete
  5. Dokopałem się do bardzo dobrego zdjęcia drugiej strony grani, może się przyda..
    http://1.bp.blogspot.com/-bOsvQUg1SDQ/UEdHc3Vc2TI/AAAAAAAAENs/LQ12B0ISigY/s1600/NPDiamirFace2012SA+final.jpg

    ReplyDelete
  6. Marek jestesmy z Ciebie dumni - rozsadny krok zrobiles .Wracaj szczesliwie do nas . Rodzice.

    ReplyDelete
  7. szacunek Panowie , Tomek trzymaj sie tam ! wiem ze pogoda jest zmienna ale czy ktos wie jak to bedzie wygladac po tym zalamaniu ktore nadchodzi ? Justice for All Fan z Polski

    ReplyDelete
  8. Po 6 lub 7.2 ma się wypogodzić.Ale śniegu w międzyczasie może przybyć nawet metr.
    http://www.meteoexploration.com/forecasts/Nanga-Parbat/
    http://www.mountain-forecast.com/peaks/Nanga-Parbat/forecasts/7500

    ReplyDelete
  9. Dla M. to koniec wyprawy czy jedenie chwilowy break??

    ReplyDelete
  10. Mocy Panowie!!!!!! Dajcie na maksa ale nie za wszelka cene... I tak jesteście wielcy. Justice freedom and fcuk bad people

    ReplyDelete
  11. marku i tomku.....nie wiem co pisac,tyle emocji wzbudza we mnie wasza wyprawa....chyba tylko pogody odpowiedniej dla was moge wam zyczyc..sily i wytrwalosci nie zbrakanie wam zapewne,juz tak daleko zaszliscie..
    pogody wiec dobrej!!!

    doktorek

    ReplyDelete
  12. Sa jakieś wieści od Tomka ?

    ReplyDelete
  13. Ja bym się nie spodziewał,że Tomek co dzień będzie się łączył przekazując wieści. Pogoda przez najbliższe dni nie pozwoli doładować baterii Thurayi (bo słońca nie będzie), więc baterie trzeba oszczędzać..

    ReplyDelete
  14. tel. jest wyłączony. Yano, u r right. Nulka

    ReplyDelete
  15. Spoko.Na blogk2.com Jacek Teler pisze,że pomysł przeczekania burzy w jamie śnieżnej nie jest zły, a gość ma spore doświadczenie w karakorum, więc chyba wie co mówi.

    ReplyDelete
  16. Klonu, Czapa wielki szacun !
    Nie dajcie się Nandze !
    Trzymany kciuki.

    Dominik

    ReplyDelete
  17. czapkins, 3m sie chlopie, Tym razem zycze Ci nieco mniej wiatru niz zwykle! ;D Pamietajcie ze Nanga nie zajac!pozdro

    zeglarz

    ReplyDelete
  18. JOL OD 2GO SIEDZE W TROJCE UDALO MI SIE PRZEBIC. JUTRO SPROBUJE NA 7400 CHOC NA RAZIE PIEKLO JA POD SNIEGIEM TLENU MALO LEB BOLI ALE TO NIE OBRZEK. MALO PIJE

    to wiadomosc od Tomka.

    ReplyDelete
  19. rozmawialam z T. mowil ze czuje sie niezle bezpieczny i jest w trojce jak piszesz rebel luk przekaz mu pls szczeg info o pogodzie ja tez przekazywala ale Ty masz moze precyzyjniejsze dane im wiecej info tym lepiej Nulka

    ReplyDelete
    Replies
    1. info wyslane zaraz po otrzymaniu wiadomosci,bede mu updejtowac pogode co 12 h - 3 mam kciuki za niego !

      Delete
    2. dziękuję. Nu

      Delete
    3. luk. sila wiatru wysoko tez. prosze. dziękuję. Nu

      Delete
  20. kur.a co za dzik (sorry)!! realne extremum siedzi chłop sam ZIMĄ W HIMALAJACH KARAKORUM NA 6000M przy -30 czy -40st. w dziurze w śniegu ileś tam dni czy już tygodni w jakiejś śmiertelnej zadymie i w końcu - 'przebiłem się do trójki, głowa trochę boli'????? - oraz 'na razie piekło jutro idę dalej'??????? chyba to jest crazy!! 3mam kciuki za szczęśliwy powrót

    ReplyDelete
  21. You have started a quest in the search of Light
    to find it eventually in yourself.
    It will shine even brighter when shared.

    ReplyDelete
  22. No to teraz 4 dni mega zawieruchy. Trzymam kciuki za przyjemny rest w C2B!

    ReplyDelete